Шефът на РИОСВ-Бургас обяви, че ще съди Биволъ за клевета. Да заповяда!

Екип на Биволъ

boycho-georgiev

Бойчо Георгиев – шеф на РИОСВ-Бургас. Снимка zonaburgas.bg

Шефът на РИОСВ Бургас Бойчо Георгиев опровергавал информацията, че е имал връзки със собствениците на СЛЕ груп, които искат да засторят несебърските дюни. Той призовава МВР да започне разследване срещу журналистите които дръзнаха да публикуват сигнал, че се вози в джип заедно с лица от СЛЕ и е ползван от въпросната фирма. Основният аргумент на Георгиев е, че джипът не бил на СЛЕ груп, а на „комшии за тест драйв“, съобщи Offnews.bg. Това обаче Биволъ го е написал съвсем ясно – че джипът Ауди Q7 се води по регистрация на лизингова къща в София. Може да е бил взет от всеки за тест-драйв, или покупка.

Биволъ се свърза с фирмата Порше БГ, от която уточниха, че автомобилът е тяхна собственост. “По време на периода, цитиран в материала от ел. издание “Бивол” автомобилът е бил предоставен за рутинно тестово шофиране на клиент проявил интерес за покупка, след което е върнат в нашия продажбено-сервизен комплекс.” – съобщиха от фирмата. В момента колата се намира в техния шоурум. От Порше БГ не пожелаха да разкрият името на “комшията”, взел колата на тест-драйв.

За нас това не е толкова важно. Важното е от кого се ползва и дали на 08.12.2012 г. Бойчо Георгиев е бил вътре в колата заедно с управителя на СЛЕ груп, за което разполагаме с проверуема информация.

С изявлението си обаче Бойчо Георгиев всъщност потвърди автентичността на направения видеозапис и времето, в което той е бил заснет. Това беше много важно с оглед установяване на цялата истина около този скандал, вонящ на корупция. Биволъ, а и другите медии, нямат ресурса за да извършат задълбочената проверка, която могат да направят държавните институции. Но нашата задача и мисия е да подаваме информация и сигнали за престъпления до обществото и институциите. Затова ще апелираме отново МВР и Прокуратурата да разследват, дали шефът на РИОСВ Бургас е поддържал отношения с управителите на СЛЕ груп, преди подписване и около подписване на прословутото еко-разрешение за строеж на несебърските дюни със завишени показатели на сгради и обитатели? Това може много лесно да се осъществи, като се направи разпечатка на телефонните разговори на Бойчо Георгиев и засечка с телефоните на СЛЕ.

Също така могат да бъдат намерени и защитени свидетели на срещи между лицата, както и свидетел на това кой е бил в джипа Ауди Q7, когато Бойчо Георгиев е слизал от него. За обществото е важно излъгал ли е шефът на РИОСВ Бургас и ако е излъгал, че не познава въпросните инвеститори – защо го е направил? Това е приоритет на общественото внимание, защото зад подобни нерегламентирани взаимоотношения стои залогът на това каква ще бъде България и какво се случва със земята и природата ни. Унищожават ли се поради корупционен интерес природните ни богатства за лично облагодетелстване?

Личният живот на Бойчо Георгиев не ни занимава никак и обвиненията, че го следим са абсурдни. За нас, а и за останалите медии от важност е единствено институцията “началник на РИОСВ Бургас” и действията свързани пряко, или косвено със служебната му практика. От тази гледна точка ние сме длъжни, според разпоредбите на закона да подаваме информация и сигнали, когато има съмнение за извършено престъпление. Корупцията е едно от тях. Така, че Биволъ работи, за да защитава държавния и обществен интерес, дори и борейки се със служители облечени в държавна власт. Публикуването на видео-сигнала е част от тази наша мисия. Няма да се поколебаем, ако получим и други подобни сигнали, които могат да спомогнат за установяване на истината да ги направим достояние на обществеността и съответните институции.

Освен това, видеозаписът публикуван от Биволъ поставя и редица други въпроси, на които Бойчо Георгиев е редно да отговори, но и прокуратурата да разследва, заедно с междуведомствената комисия съставена за “Дюнигейт”. На записа се виждат две коли, едната от които е служебният Форд на РИОСВ, а до него луксозно Ауди А8, което Георгиев ползва като лична кола. За това свидетелствата са многобройни и едно независимо разследване може лесно да установи този факт. Чия собственост е въпросната кола? Естествено отново на „приятели” на еконачалника? Но важното е защо му е дадена, или е купена от него и за каква цена? Кой плаща застраховките на луксозното возило? Това са все въпроси, стоящи открити пред антикорупционните институции в тази проядена от корупция наша държава.

Бойчо Георгиев излъга в ефир, че предишната екооценка за Дюнигейт не е била отхвърлена

Днес шефът на РИОСВ Бургас заблуди зрителите на Нова телевизия в предаването “Часът на Милен Цветков“, че първоначалната екооценка за строежа на СЛЕ Груп, извършена през 2007 г. от неговия предшественик не е била връщана. От документ, с който Биволъ разполага се вижда ясно, че в сряда 12.12.2012 г. експертен съвет на Община Несебър връща екооценката от 2007 г. заради изтекъл срок и промяна на параметрите на проекта, който вече е за 1800 души вместо за 400. На 17.12.2012 г., понеделник, Бойчо Георгиев подписва ново становище, че не е нужен ОВОС.

exp-suvet-1

riosv-sle-2012-1

riosv-sle-2012-2

riosv-sle-2012-3

***

Ако намирате, че статията е интересна и полезна, можете да ни подкрепите, за да продължим да правим независима разследваща журналистика. If you find the article interesting and useful, you can support us to continue to do independent investigative journalism.

Включете се с Данъкъ Биволъ! Support Bivol

При възможност, станете наш редовен спомоществовател с опцията Месечен Данъкъ. Това ни помага да предвиждаме бъдещи разходи и да планираме дейността си за месеци напред.

IBAN: BG27 ESPY 4004 0065 0626 02
BIC: ESPYBGS1
Титуляр/Account Holder: Bivol EOOD

При проблеми пишете на support [at] bivol [dot] bg

Вижте също / Read Also