Galleria Burgas поставя началото на новото поколение мега търговско-развлекателни обекти у нас. МОЛ-ът ще бъде официално открит на 15-ти май и гражданите ще бъдат поканени да пазаруват и да се развличат в неговото пространство. Заявката, която инвеститорите дадоха още преди откриването е, че Galleria Burgas  ще бъде нещо повече от познатите досега подобни обекти в България. Той има амбицията да се превърне и в едно от разпознаваемите и атрактивни културни средища по морето. Това заяви на пресконференцията представителят на фирмата инвеститор GTC – г-н Шалом Мор. Молът се открива във време на всеобхватна икономическа криза, а това доказва увереността на инвеститора в устойчивото възходящо развитие на България и конкретно на Южното Черноморие.

Изграждането на Galleria Burgas започна преди около 2 години. За това време фирмата изпълнител на проекта  – „Планекс” ООД, и нейните подизпълнители са наели общо 1500 души на работа – изцяло от региона. И след края на строителните дейности Galleria Burgas ще продължи да бъде сред най-големите местни работодатели. Магазините и заведенията на мола ще се обслужват от около 700 души, с охраната и почистването ще бъдат заети още 200. „Това е нашият начин да подпомагаме местната икономика – като създаваме работни места”, заяви мениджъра-МОЛ Симона Първанова.

Galleria Burgas е първият търговско-развлекателен комплекс от международен ранг в града. Той е  100% собственост на базираната във Варшава компания Globe Trade Centre S.A. /GTC/, която многократно е обявявана за Инвеститор номер 1 през годините за Централна и Източна Европа. В изграждането и пускането в експлоатация на обекта в Бургас са вложени над 75 000 000 евро от собственика GTC Bulgaria.

Galleria Burgas разполага с 87 793 кв.м. разгъната застроена площ, от които 58 147 кв.м са надземни и 29 645 кв.м  – подземни. Търговските площи са разположени върху 37 000 кв. м. На площ от 3 550 кв.м  е разположен зеленият покрив, който е не само уникална паркова зона за отдих и почивка на посетителите, но повишава и изолационните и енергоспестяващи качества на сградата.

МОЛ-ът е съставен от различни по големина магазини за продажба на дрехи, обувки, аксесоари, черна и бяла техника и други стоки на водещи производители и световни модни марки. Чрез него за пръв път в региона ще стъпят култови фирми като: H&M, Inditex – Zara, Bershkа, Galleria Sсandal, Fusion, Humanic, Shoes love bags, Oysho, Lee cooper, Lillу /дрогерия/, Ola /бързо хранене/. кафе Maurо и много др. В структурата на комплекса са включени и супермаркети на Carrefour, Kaufland, множество заведения и ресторанти, мултиплексно кино с 10 зали и възможности за 4D филми, огромни Pure Fitnes и Playground, изложбени и анимационни зали, помещения за презентации, конференции и дегустации, удобни и широки надземни и подземни гаражи.

Безпрецедентен е заявеният интерес от страна на наемателите.  90% от площите са заети, преди да бъде прерязана лентата. „Присъствието на най-големите световни брандове е доказателство, че условията са идеални и това гарантира успеха на нашия проект”, коментира Шалом Мор. Очаква се на ден средно по 30-40 хил. души да посещават новия бургаски мол. През първата седмица след откриването прогнозите са за над рекордните 70 хил .души дневно.

Стъпвайки в Бургас, GTC се стреми не само да събуди потреблението в града. Galleria Burgas дава сериозна заявка и за активен социален живот, с възможности да повиши туристопотока на близо 300 000 град. Екипът вече е разработил богата  програма за инициативите през годината. Изложби, концерти, филмови фестивали ще съпътстват културния живот на Бургас. Комплексът ще бъде и образователен център – тук по предварително оповестена програма ще се провеждат различни по тематика семинари за многобройните студенти в града.

Изключително наситена е програмата на залата на дегустация на вино. „Бургаски културни вечери” е събитието, което ще се превърне в традиция, а в събота и неделя  ще има инициативи за деца. За чуждестранните туристи вече са договорени по три представления дневно, които в рамките на 15 минути ще представят  българските традиции и фолклор.

Най-атрактивни за посетителите са изложбите „България на длан”, която популяризира емблематични български паметници и природни забележителности. Hollywoodin  Galleria за пръв път у нас разкрива оригинални реквизити на най-касовите култови кино продукции и несъмнено ще се превърне в една от най-притегателните експозиции за българи и чужденци. Макар с различно послание,  двете изложби ярко демонстрират факта, че за GTC, да показва по нетрадиционен начин най-привлекателните страни на България и да осигурява непознати досега възможности за развлечение, се е превърнало в кауза. Като жест към града – домакин организаторът на изложбата „България на длан” Съни Санински предлага включването на един от 4 култови места за града места – Храмовете „Св.Св.Кирил и Методий” и „Св.Богородица”, сградата на общината и цялата Морска градина. Гласуването за предпочитанията на гражданите ще се извърши по интернет.

Наред с построяването на този наистина привлекателен обект, инвеститорите изградиха нова и модерна инфраструктура за достъп, нова вело, автомобилна и пешеходна улица, както и нов красив парк за намиращия се в близост жилищен комплекс. Galleria Burgas цялостно ще повиши качеството на живот в региона, ще предложи нови и необходими услуги за населението и туризма. 

Каре:

На пресконференцията по повод откриването присъстваха  Мариуш Козловски – член на борда на директорите GTC, Шалом Мор – представител на GTC Bulgaria, Ивана Божичевич – мениджър лизинг за България, Сърбия и Хърватска, Симона Първанова – мениджър мол Galleria Burgas, Съни Сънински  – автор на излжбата „България на длан” и Христо Коцев – инициатор на изложбата Hollywood in  Galleria.