Цветанов: В пристанище “Росенец” всичко е наред

Екип на Биволъ

Capture_decran_2012-04-03_a_09.50.59
Сателитна снимка на пристанище “Росенец”, източник Google Maps

Публикацията във френското списание “Експрес” за пристанище “Росенец” от септември 2011 г. все пак е предизвикала проверка на експерти от Еврокомисията. Това е станало месец по-късно през октомври, след което е изготвен актуализиран план за сигурността на съоръжението, което е от национално значение и през март 2011 беше отдадено на концесия на “Лукойл” без процедура и търг. Планът е влязъл в сила от 1 април 2012.

Всичко това става ясно от отговор на министър Цветан Цветанов на парламентарен въпрос зададен от депутата Лъчезар Тошев (виж приложения файл или сайта на Народното Събрание).

Руско КПП на шенгенската ни граница

От писмото разбираме още, че единствено пожарникарите представляват постоянно държавата в Росенец. Гранична полиция  идва само при нужда, за да извършва бордови проверки на корабите, които акостират в пристанището. За 2011 са проверени 414 влизащи и 421 заминаващи кораба.

Охраната и пропускателният режим на пристанище “Росенец” се осъществява от Агенция ЛУКОМ-А – България АД при непрекъснат режим 24/7 от въоръжени охранители на входно-изходните портали на пристанището и мобилна група с автомобили. Пропускателните пунктове на пристанището са оборудвани с леки и тежки бариери и видеонаблюдение – успокоява министърът обществеността. 

ЛУКОМ-А има лиценз за охранителна дейност и в нея са наети български граждани, пише още Цветанов, но не става ясно дали са наети и руски граждани.

Това е важно да се знае, защото Агенция ЛУКОМ-А, която държи КПП-то на обект от национално значение разположен на шенгенската ни граница е 100% руска собственост, както се вижда от фирмените документи.

Capture_decran_2012-04-02_a_18.35.14

Шенгенско пристанище ли е Росенец?

На 3 юли 2009 г. в малкия южен град Царево беше тържествено открито пътническо пристанище с ГКПП, четвъртото в България “Шенгенско пристанище”. Достъпът до него е контролиран, а в сградата на ГКПП-то перманентно бдят няколко униформени служители на Гранична полиция. Броят на техните “клиенти” обаче клони към нулата, защото обществен транспорт до Порт Царево няма.

За сравнение в Росенец, където ежегодно влизат и излизат стотици кораби с хиляди души екипаж ГКПП просто няма, а се разчита на мобилните групи.

Какво се случва там след като си тръгнат граничарите и митничарите знае само управата на концесионера “Лукойл” и руската фирма “ЛУКОМ-А”.

***

Приятели, радваме се, че стигнахте дотук. Dear Friends, glad to see you finished reading the article.

Ако намирате, че статията е интересна и полезна, можете да ни подкрепите, за да продължим да правим независима разследваща журналистика. If you find this article usefull, you can support our efforts to keep doing independent investigative reporting.

Платете Данъкъ Биволъ! / Pay Bivol Tax!

Въведете сума по избор и номера на Вашата кредитна или дебитна карта. Изберете дали да ни подкрепите еднократно или всеки месец:

Подкрепа за Биволъ

Support Bivol
Or enter your payment details below

Биволъ не записва и не съхранява номера на Вашата банкова карта. Плащанията се обработват през системата Stripe. Ако използвате Apple Pay или G-Pay и виждате съответния бутон, можете да кликнете директно на него, без да въвеждате номер на картата. Bivol is not keeping track of your card number. We relay on Stripe for card, Apple Pay and G-Pay processing.

Можете също да се включите с ЕДНОКРАТЕН ДАНЪК през PayPal или Epay/банков превод или със СМС, или да станете един от нашите редовни, МЕСЕЧНИ ДАНЪКОПЛАТЦИ Научете повече за Данъкъ Биволъ тук.

You can also support us with ONE TIME TAX through PayPal, or become one of our regular, MONTHLY TAXPAYERS .

Вижте също / Read Also