Новата “Тракия” – на “вълни” и по-тясна?

Екип на Биволъ

trakialot2

“Тате, защо пътят клати?” – пита отзад 4 годишният ми син.

“Защото са го правили като Флаш Макуин, за да идат по-бързо на Пистън къп” – проявява информираност 8 годишната ми дъщеря.

Синът ми обаче не свързва този епизод от “Колите” с вълнистото люлеене, което се усеща за пръв път след 70 км равна като тепсия магистрала от Зимница към София и пита пак: “Тате, ама защо клати?”

Поглеждам към километричните табелки на мантинелата – 224 км. Все още сме в новата част, построена от холдинг “Трейс” и пусната в експлоатация преди два месеца.

“Защото, мама, чичовците, които са правили пътя са го направили лош и са откраднали парите за хубавия път.” – намесва се и жена ми, изнервена от липсата на цивилизационни удобства по новото трасе. Последната чиста тоалетна беше на “Петолъчката”…

“И какво са си купили с парите?” – осведомява се дъщеря ми?

“Играчки, златни играчки…”.

Люлеенето, макар и леко, не престава и в следващите километри, а аз се фокусирах върху ширината на платното. На идване ми се стори по-тясно, а и сега също. Частта построена от Черепа (Лот 4) и гърците (Лот 3) като че ли беше по-широчка, или това е илюзия?

Следващите няколко километра минаха в сметки наум. Ако се “спестят” по 15 см. във всяка посока, за 32 км шосе това прави близо… 500 м. по-малко магистрала или 2,12 млн лева!

Подозренията ми за ширината се потвърдиха веднага след кръстовището за Стара Загора, където започва последната “стара” част на Тракия, довършена при Тройната коалиция от същата тази “Трейс” (Лот 1 Оризово – Стара Загора пуснат в експлоатация 2007 г.) Този участък, макар и само на 5 години вече е доста неравен по европейските стандарти. Но пък изглежда по-широк от новия. А дали само изглежда?

По същите тези европейски стандарти от “Трейс” би трябвало да се изисква 10 годишна гаранция и да оправи Лот 1, преди да и се даде да прави Лот 2, който започна да “клати” още на втория месец след откриването.

Впрочем, тези субективни усещания за качеството и размера на платното лесно може да се обективират. За неравностите – въпрос на месеци е да се задълбочат и да станат осезаеми дори в нова парламентарна лимузина. За ширината е по-сложно. Подскачайки по дупките между Пловдив и Пазарджик, които нямат аналог в европейското магистралостроене, си представих как спирам на всеки паркинг по новите лотове и меря с ултразвуков далекомер, както ще правят проверяващите от ЕС преди да бъдат одобрени плащанията за новите отсечки на “Тракия” и “Марица”.

***

Ако намирате, че статията е интересна и полезна, можете да ни подкрепите, за да продължим да правим независима разследваща журналистика. If you find the article interesting and useful, you can support us to continue to do independent investigative journalism.

Включете се с Данъкъ Биволъ! Support Bivol

При възможност, станете наш редовен спомоществовател с опцията Месечен Данъкъ. Това ни помага да предвиждаме бъдещи разходи и да планираме дейността си за месеци напред.

Избрахте да дарите 10.00€ Месечно

Възможности за плащане
Информация за Вас

Информация за банковата карта
Плащането е защитено със SSL криптиране

Обща сума: 10.00€ Месечно

Извършвайки плащане Вие се съгласявате с Общите условия, които предварително сте прочели тук.

Please, read our Terms and conditions here.

Биволъ не записва и не съхранява номера на Вашата банкова карта. Плащанията се обработват през системата Stripe. Даренията за Биволъ с банкови карти се управляват от френската неправителствена организация Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

Bivol is not recording the number of your bank card. The card payments go through Stripe. Card donations for Bivol are managed by the French NGO Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

Възможности за плащане
Информация за Вас

Информация за банковата карта
Плащането е защитено със SSL криптиране

Обща сума: 5.00€

Извършвайки плащане Вие се съгласявате с Общите условия, които предварително сте прочели тук.

Please, read our Terms and conditions here.

Биволъ не записва и не съхранява номера на Вашата банкова карта. Плащанията се обработват през системата Stripe. Даренията за Биволъ с банкови карти се управляват от френската неправителствена организация Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

Bivol is not recording the number of your bank card. The card payments go through Stripe. Card donations for Bivol are managed by the French NGO Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

IBAN: BG27 ESPY 4004 0065 0626 02
BIC: ESPYBGS1
Титуляр/Account Holder: Bivol EOOD

лв.
 
The current exchange rate is 1.00 EUR equals 0 BGN.
Възможности за плащане
Информация за Вас

Внимание: с този метод сумата ще е в лева, а не в евро. Можете да изпратите "Данъкъ Биволъ" електронно през Epay.bg или с банков превод. От територията на България можете също да изпратите пари в брой през EasyPay, или да направите превод през банкомат, поддържащ услугата B-Pay.    

Обща сума: 5,00 лв.

Извършвайки плащане Вие се съгласявате с Общите условия, които предварително сте прочели тук.

Биволъ не записва и не съхранява номера на Вашата банкова карта. Плащанията се обработват през системата Stripe. Даренията за Биволъ с банкови карти се управляват от френската неправителствена организация Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

SMS код BIVOL

За да подкрепите с малка сума нашите разследвания и автори, можете да изпратите SMS на кратък номер. Ще получите с обратен SMS линк към нашия архив.

  • Изпрати 1,2 лв. на номер 1851 с код BIVOL и получи достъп до Архивите на Биволъ
  • Изпрати 2,4 лв. на номер 1092 с код BIVOL и получи достъп до Архивите на Биволъ
  • Изпрати 4,8 лв. на номер 1094 с код BIVOL и получи достъп до Архивите на Биволъ
  • Изпрати 12 лв. с два смс-а на номер 1096 с код BIVOL и получи достъп до Архивите на Биволъ

Сумите са с включен ДДС. Моля, имайте предвид, че това е най-неефективният начин да подпомогнете Биволъ, тъй като комисионната на мобилните оператори достига 60%. Ако имате възможност, използвайте някой от другите методи на плащане.

Криптовалути

За да ни изпратите биткойни сканирайте QR кода или използвайте един от двата адреса: Standard: 1EY3iwkPXiby6XFsyCcVPGZPYCGPbPeVcb
Segwit: bc1ql28g7qnvdmenrzhhc7rtk0zk67gg4wd9x9jmmc

 

 

%d блогъра харесват това: