На снимката виждате яхтата на Доган. Доган я паркира пред новия си сарай в Росенец. Но пристанището не е негово. То е държавно пристанище – изключителна държавна собственост. Доган не е доволен. Той иска пристанището изключително за него си. Държавата решава, че това не е пристанище, а „съоръжение“ – кейова стена, мостик, циментова ограда. Държавата дава на Доган имота и съоръженията без пари. Безвъзмездно. Все едно, че в това изключително скъпо съоръжение не важат законите на България! За да може Доган и компания вече да си паркират яхтите на собствено пристанище. И за да не могат досадни хора да имат право да обикалят наоколо, позовавайки се на конституционното си право да стигнат до брега и кейовата стена. За кликата „Доган“ обаче Конституцията и законите не съществуват. Законите на България – това са самите те!

Областен управител действа като адвокат на фирма от обръчите на #КОЙ

Това става ясно от последното развитие на сагата около „Догансарай“, след като Биволъ изиска по ЗДОИ документи за имотите, достъпът до които е възпрепятстван и се охранява от „службите“.

pismo-cholakov-sarai-1

 

Харесва ли Ви статията?
Само срещу няколко лева месечно можете да гарантирате съществуването на независима разследваща журналистика.
Кликнете тук и станете абонат на Биволъ с Данъкъ "Биволъ"!



На 23.08.2016 областният управител на Бургас Вълчо Чолаков, който е от СДС и квотата на Реформаторския блок е одобрил с писмо 60-00-119 искане за …. заличаване на имота с пристанището, който в момента е изключителна държавна собственост. 

Областният управител на Бургас Вълчо Чолаков

Областният управител на Бургас Вълчо Чолаков

Искането е във връзка с проект за изменение на кадастралната карта подаден от собствениците на съседни имоти, за да се присъедини част от пристанището към имота на Сарая, а останалата част да се отпише от кадастралната карта като съоръжение.

В края на писмото, с което одобрява промените, Вълчо Чолаков е посъветвал ищците да подадат искане за отписване на имота от актовите книги като изключителна държавна собственост. Те са спазили указанията на Чолаков и искането е внесено в областната администрация на 31.08.2016.

pismo-cholakov-sarai-2


Биволъ се свърза с Чолаков, който обеща, че ще провери внимателно цялата документация преди да се произнесе за отписването на държавното пристанище и прехвърлянето му във владение на „Хермес солар“ – фирмата от обръчите на Доган, която построи Сарая с невърнат фалшив кредит от КТБ за 20 милиона лева, рефинансиран от ПИБ.

Открит е въпросът защо след като е актувал имота като изключителна държавна собственост на 12.07.2016 г. областният е решил, че той не е нужен на държавата и може да се хариже на Доган месец по-късно. Защо държавният служител Вълчо Чолаков не работи и не защитава публичния обществен и на държавата интерес, а олигархичната полза. 

Този случай е поредното скандално прехвърляне на държавен имот от областен управител на Реформаторския блок, след като областния на София продаде имота на царските конюшни за смешна цена на бивш управител на КТБ.

Чолаков е представител на СДС, чийто лидер Божидар Лукарски е подставен министър на Делян Пеевски, според банкера в изгнание Цветан Василев.

Няма пристанище, няма проблем

В доводите за отписване на имота като държавна собственост се навежда аргументът, че той фактически не бил пристанище. Това е абсолютна лъжа, защото кейовата стена беше построена преди повече от 40 г. от държавата, за да служи за яхтено пристанище на яхтения клуб на НХК. Искането за отписване на пристанището е постъпило от фирмата „Стрейтлайн“ (свързана с Валентин Златев), която е приватизирала на безценица имотите на Лукойл Нефтохим в парк Росенец, преди да продаде една част от тях на фирмата на Доган „Хермес солар“. Според „Стрейтлайн“ тя придобила имот, който от три страни граничи с море и там е нямало никакъв държавен имот. Напълно се пренебрегва и фактът, че бреговата линия е изцяло изключителна държавна собственост. Според логиката и метода за подаряването на бившето яхтено пристанище на НХК на Доган, се проправя пътечка за бъдещо подобно подаряване на цялото нефтопристанище на ЛукОЙЛ. Казусите са напълно аналогични и нищо няма да попречи в бъдеще да се подходи по същия начин и за кейовата стена на нефтопристанището!

Където е Доган – държавата България не съществува

Където е ЛукОЙЛ, държавата България я няма. Това ясно се вижда от всеки, който се доближи до невтопристанище Росенец. ЛукОЙЛ продава малкото пристанище на Доган и същата ситуация се копира там – няма никакъв достъп, няма закони, няма държава. Има безгранична мафиотско-феодална власт.

„Наистина,  предназначението на имота е за пристанище, но обектът не попада в категорията на пристанищата и не се стопанисва като такова.“ – обяснява за Биволъ ИА Морска Администрация.

„Действително, в кадастралната карта и кадастралните регистри на град Бургас е записано, че поземлен имот с идентификатор 07079.831.93 е с начин на трайно ползване „за пристанище“. Но в Регистъра на пристанищата на Република България няма вписано пристанище, чиято територия да включва този имот. Това означава, че на това място няма създадени организационни условия за обслужване на кораби. Не се предоставят никакви пристанищни услуги, в т.ч. снабдяването им с вода, електрическа енергия или гориво, приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.“ 

Какъв абсурд. Според подобни мотиви нито едно рибарско и яхтено пристанище не трябва да има такъв статут, защото в него не могат да „влизат кораби“!? Ето защо към този момент всеки може да си паркира яхтата на безстопанствения кей без да заплаща никакви такси. Сега там Доган е паркирал яхтата си „Хермес“ с рег. № Вн 7264 докато си почива в чисто новия Сарай, проектиран от Калин Тихолов и стърчащ незаконно с няколко метра над разрешената кота за строителство.  Сарай, който по всички документи и проектни книжа се води „Водна спортна база“. По темата вижте и разследванията на Биволъ тук, тук и тук.

Проблем е обаче, че поради свободния статут на кея там могат да дойдат и навлеци, които да претендират, че имотът е държавен, със свободен достъп и така да нарушат рахата на богоизбраните.

С благословията на Областния реформатор този пропуск ще бъде своевременно и дисциплинирано отстранен и имотът ще стане напълно недостъпен за външни лица. За това особено се грижи и кметът на Бургас Димитър Николов, който освен, че разреши незаконния строеж, вече година след построяването на Сарая държи затворен общинския път с бариера, под претекст, че имало строителни работи и достъпът на публиката трябва да е ограничен, за да не се случат производствени инциденти. Това положение може да продължава безкрайно във времето, докато обектът не получи акт 16.

За посетителите на сарая обаче ограниченията не важат. При последното посещение на журналисти от Биволъ, заедно с германски колеги, бяхме свидетели как на пристанището акостира моторна лодка. От нея слязоха интересни лица, които заснехме. Вместо да ги спрат, охранителите от НСО, които пред нас се представяха като туристи и не ни пускаха да припарим на пристанището, внимателно ги придружиха до луксозната сграда.

Първоначалното проучване на Биволъ показа, че тези лица не са инспектори от ДНСК, Община Бургас или друга оторизирана държавна институция, които са дошли да проверят законността на обектите и напредъка на строителните работи. А охраната беше видимо притеснена, че ги снимаме…

 

/Следва продължение/

 

 

 

 

 

Ако цените нашата работа подкрепете сайта "Биволъ" с дарение (банков превод, в брой - през Cashterminal, ePay.bg - EasyPay, PayPal, биткойни), абонамент или покупка на наш рекламен продукт:

Print Friendly