Игра с реалността

На ръба на пропагандата и манипулацията: QAnon

Екип на Биволъ

Аз съм дизайнер на игри с опит в много малка ниша. Създавам и проучвам игри, определени да бъдат играни в реалността. Работил съм в Игри за алтернативна реалност (Alternate Reality Games (ARGs), LARPs, , опитна фантастика, интерактивен театър и “сериозни игри”. Истории и игри, които могат да започнат на компютъра и да завършват в реалния свят. Измислици, създадени да се чувстват възможно най-реални. Игри, които ще те учат. Пъзели, които оживяват всички играчи наоколо. Игри, в които колкото по-дълбоко копаете, толкова повече ще намерите. Игри със заешки дупки, които ви канят в страната на чудесата и ви примамват през стъклото.

Когато видях QAnon, знаех какво е и какво прави. Виждал съм го и преди. Почти я бях изградил преди. Това беше злото, близнак на хазарта. Игра, която изиграва хората. 

QAnon често е сравняван с ARG и LARP, и с право. Тя използва много от същите игрални механизми и награди. Същото игрово усещане е очевидно за всеки, който някога е играл ARG, онлайн ролева игра (RP) или LARP преди. Приликите са толкова поразителни, че често се нарича LARP или ARG. Въпреки това, този звяр е много, много по-различен от игра.

Това са разликите, които хвърлят светлина върху това как работи QAnon и много от тях са трудно видими, ако не сте въвлечени в самото развитие на играта. QAnon е като отражение на игра в огледало, тя изглежда точно като едно нещо, но тя е обърната.

Водачът Апофения

В една от първите фикции за опит (XF), които някога съм проектирал, играчите трябваше да изследват зловещо мазе, търсейки улики. Обектът, който търсеха, беше почти скрит и следата беше лесна. Беше лесно като Скуби Ду. Определено не очаквах неприятности в тази част на играта.

Но имаше проблем. Тогава не го знаех, но името му беше “АПОФЕНИЯ”.

Апофенията е : “тенденцията да се възприема връзка или смислен модел между несвързани или случайни неща (като обекти или идеи)”

Когато участниците започнаха да търсят скрития обект, на мръсния под имаше малки произволни парчета дърво.

Как може това да е проблем!

Това беше проблем, защото три от парчетата направиха формата на перфектна стрелка, сочеща право към празна стена. Беше странно. Трябваше да е следа. Изследователите спряха и се взряха в стената, решени да разберат какво означава това и не мръднаха и стъпка по-далеч, докато не го направиха. Цялата игра беше дерайлирала. Тогава стана по-зле. Тъй като очевидно там нямаше никакъв знак, групата реши, че указанието, което търсят, е в стената. Събирането на обикновени инструменти изглежда наложи тяхното заключение, че това е правилната посока. Стрелката посочи уликите и това как инструментите биха се добрали до тях. Колко очевидно може да е?

Гледах в ужас, защото всичко пасваше толкова добре. Беше по-добре и по-очевидно от тези, които бях скрил. Видях го. Всичко беше случайно, но можех да видя, че връзките, които са били направени, са напълно логични. Имах груб резервен план и го използвах бързо, преди тези добре знаещи играчи да започнат да разбиват стената на мазето с лост, търсейки улики, които не съществуват.

Това са нормални хора и техните предположения бяха нормални и логични, и напълно погрешни.

В повечето игри, подобни на ARG, апофенията е мор за дизайнери и играчи, понякога водещи участниците да се скитат все по-далеч от сюжета и да накарат дизайнерите да се объркат, за да ги върнат или (още по-добре) да включат идеите си. В ролеви игри, ARG, видео игри и навсякъде, където играчите имат свобода на избор, апофенията ще бъде проблем.

Това се случва, защото в реалните игри има реални решения на действителните пъзели и истински участък, създаден от дизайнерите. Лесно е да се измъкнеш от пистата, защото има писта. Един голям геймър (често наричан кукловод) може да използва една или две от тези спекулации, за да създаде още по-добра игра, но само дотолкова, доколкото участъкът може да се коригира в реално време или планирано преди това. Той може да създаде невероятни моменти в една игра, но това не е лесно. Например, бих искал да можех веднага да вмъкна нещо в стената в мазето, защото би могло да работи толкова добре, но нямах късмет!

Ако сте дизайнер и имате пъзели, и сюжет, апофения е дива карта, от която винаги трябва да се притеснявате.

QAnon е огледално отражение на тази динамика. Тук апофенията е смисълът на всичко. Няма сценарий. Няма пъзели за решаване, създадени от дизайнери на игри. Няма решения.

QAnon избуява на почвата на дива злоупотреба със случайни данни, представени в примамлива модна опаковка и в среда, предназначена да подтикне потребителите към умишлена заблуда. Може би “ръководена апофения” е по-доброто тълкуване. Водена от кукловодите, пряко ангажирани с желаните изводи. Те предварително са засекли заключенията. Те непрекъснато водят играчите към загуба, като посочват несвързани случайни събития и създават значение за тях, което отговаря на пропагандното послание, което Q доставя.

Тук няма реалност. Няма реално решение в реалния свят. Вместо това, това е пътека от трохи /или “галета”/ ДАЛЕЧ от реалността. Далеч от реалните решения и път към опасна психологическа треска. Тя работи много добре, защото, когато “разберете сами”, вие я притежавате. Вие изпитвате тръпката от откритието, вълнението на заешката дупка, приемането на общност, която ви обича и уважава. Защото си убеден, че ще “свържеш точките сам”, можеш да видиш абсолютната логика на това. Това е заключението, до което сте стигнали. Повече за това по-късно.

Всички от са съгласни с вас, защото е много вероятно те да са тези, които умишлено са ви насочили към това само за тази цел. (повече за това по-късно)

“Хей, какво е това?!”

“Прилича на стрелка, сочеща към стената.”

“Защо мислиш, че е там? Хората оставят ли стрелки, сочещи към нещата на случаен принцип? Какво казва здравият ти разум за това?”

“Трябва да има нещо там.”

“Да, да. Прав си. Може би трябва да го погледнеш по-отблизо?”

Всеки облак има форма, която може да прилича на нещо друго. Всичко, което трепти и примигва, също е морзов код. Колкото повече информация има там, толкова по-лесно е да се позволи на апофения да ни води в нещо. Става въпрос за поглед към небето и някой да посочи извън съзвездията.

Разликата е, че тези произведени връзки водят до желаните изводи, създадени от Q-манипулаторите. Когато играчите достигнат до “правилните” отговори, те се къпят с обожание, респект и социален кредит. Подобно на тийнейджърската RP, “правилният” отговор е този, който групата уважава най-много и прави историята най-забавна. Идеята, която подсилва теорията. 

Това е като въображаема лаборатория на Дарвин, където най-добрите истории и най-ангажиращите и удовлетворяващи погрешни тълкувания се издигат до върха, и след това са разработени за следващата версия.

Дори Q-Anon е само един от няколкото “анонимни”, включително FBIanon и CIAanon и т.н., и т.н. Q се издигна до върха, така че си има свои канали в YouTube. След тестване се премести в Reddit. Теориите, които не работят, изчезнаха, а други бяха подкрепени. Гениално е изобретено. Това е AI с двигател за групово мислене. Групата, водена от топ-кукловодите, решава кое е най-забавното и завладяващо обяснение, и това се усилва. Това е трамплин на Слендермен (въображаем супер-натурален характер, меме в интернет, сътворено от юзъра Ерик Нудсен в един от форумите, бел.ред.) за изпадане в амок.

Да се върнем отново към стрелката на земята.

Не беше стрелка на земята, сочеща към улика в стената. Това е просто парче дърво. Те не са открили стрелка. Те са я създали. Видяха случайни парчета дърво и приложиха интелекта си, и това е всичко.

Лесно е за хората да забравят, че не откриват историята, а я създават от случайни данни.

Пропаганда и манипулация

Друга основна разлика между QAnon и действителната игра е, че Q е почти чиста пропаганда. Това е единствената цел. Това не е реклама на продукт, това не е за забавление и не е арт-проект. Няма съмнение и за политическия характер на пропагандата. От старите внушения за евреи и демократи, които ядат бебета (кръволоци) до истерията антинаука, в това се състои солидната надежда на авторитаризма. Това е целенасочено пренасищане в интернет с най-старите хитове на омразата. Съобщенията са на точното място. “Капките” са  имплантирани в коктейл от антисемитизъм, омраза към жените и гротескни постове, които всъщност са замесени в много от нещата във фейк-конспирацията, за които се предполага, че Q е виновен!

Q работи и във връзка с много други инициативи, документирани от други източници и други разработчици. Координацията е последователна.

Играта помага на хората, които играят изграждане на вътрешен свят, който най-добре им служи. Q помага на играчите да развият вътрешен свят, който най-добре обслужва инициативите на Q.

Да видим как става това.

Играта

Q е измислен герой

Опасявам се, че това непременно трябва да се каже. Q не е истински човек, а измислен герой.

QAnon използва най-старият троп от всички тайни фантазии. Мистериозният непознат се появява и пуска странна следа, водеща до дълго скривани тайни, които неговите улики и вашата откривателска сила могат да разкрият.

Нека помислим за това. Колко страхотни филми, книги и телевизионни предавания щяха да бъдат завинаги сринати, ако мистериозният просто изложи всичко за героите още на първата среща. “Джим го направи. Джим е. Той пере пари за мафията. Провери банковите му сметки. Няма значение, имам ги точно тук.” Досиетата Х ще бъдат много по-кратки, ако “Човекът с цигарите” просто беше използвал думите си!

Не става така. Измисленият мистериозен непознат вече знае, но вместо да ти каже отговора в първите десет минути, той ти дава следи. Трудно е да се следват улики. Двусмислени улики. Те казват неща като “Следвай парите. Не им позволявай да те заблудят. Това по целия път стига до върха.”

Няма причина за това в действителност, но измислено, това е, което създава целия сюжет, чувството за мистерия и всичко, което е забавление, за да се следват. Това е белият заек. Това е пътеката за изхода от гората.

Това не работи за реалността. Истинските хора в правителството с важна информация я разпространяват и доставят възможно най-бързо, обикновено всичко наведнъж. Не те карат да решаваш нещата. Те се опитват да бъдат колкото се може по-конкретни. Те са нарушители. Даниел Елсбърг (Досиетата Пентагон). Едуард Сноудън. Челси Манинг. И други.

Q не сигнализира за нередности. Q е “устройство за парцел”. Q е измислен и действа точно като измислен герой. Това е така, защото целта на Q не е да разкрива действителната информация, а да създаде художествена измислица.

Направете изследване

Измислената причина е Q не само да каже на света какво знае, а че Q иска да “направиш собствено проучване” и да стигнеш до собствените си заключения. Колко учтиво…

Това не е истинска причина. Q не иска да стигаш до заключенията си. Q ти дава заключения. Това е много важно и тук има няколко причини, поради които това е включено в пустословието на почти всяка конспиративна теория, измислена някога.

1: Следвай пътеката

Да казваш на хората как и какво трябва да мислят е пътят на най-голямата съпротива. Идеи, които ни предизвикват, могат да направят точно обратното на това да ни убедят или да ни просветят, но да ни допълнят още повече старите ни идеи. Дори когато е представено с фактическо доказателство.

“Добре известно е, че хората често се противопоставят на промяната на вярванията си, когато са директно оспорени, особено когато тези вярвания са от основно значение за тяхната идентичност 1, 2, 3, 4, 5, 6. В някои случаи излагането на контрареакция може дори да увеличи увереността на човека, че неговите или нейните заветни вярвания са истина 7,8.”

Силно поддържаните вярвания са буквално част от нас. Като такива, атаките срещу основни вярвания се третират често като атаки срещу нас, дори толкова силно, колкото физическата атака.

“Основната отговорност на мозъка е да се грижи за тялото, да защити тялото”, казва Джонас Каплан, психолог в Университета в Южна Калифорния. “Психологическата същност е продължението на това. Когато се чувстваме лично нападнати, мозъкът ни ще изведе същата защита, която има за защита на тялото”.

Защо реагираме на неудобни истини като на лични обиди.

От Брайън Резник

Ако идеите са генерирани от нас обаче, то това са идеите, които защитаваме. Ако “създаваме” идеите в собствените си умове, те се сливат много по-внимателно в нашата личност. Те са нашите. Нямат триене. Насочването на хората към вашите заключения е идеален начин да ги накарате да приемат нова и противоречива идеология.

Да ги подтикнеш да стигнат до дестинацията може да бъде малко трудно. Трябва да ги водиш натам с една малка стъпка във времето.

В QAnon езика тези стъпки или маркери за пътека, които ви водят в гората, се наричат галета. Малки разпръснати хапки Q, които са лесни за усвояване, водят играчите накъдето Q ги насочва. Малко хапване в момента.

Но трохите не са факти, а въпроси. Те са пъзели и улики за “следователите”, за да разкриват.

Това ни води до друга причина, поради която Q би искал да направиш собствено проучване.

2: Ефектът на Еврика

Решаването на пъзел е специален начин да се учи и кодира информацията в мозъка по различен от другото запомняне начин. Пъзели и знания, придобити чрез собствените ни усилия са невероятно възнаграждаващи и също идват с прилив на допамин, като наркотично удоволствие на мозъка, като награда.

Още през 1978 г. е известно, че моментът на “Аха!” увеличава запазването на спомените.

Наскоро доклад, публикуван през 2018 г. в списанието “Картография на човешкия мозък” установи, че Аха!-моментите активират системите за възнаграждение на мозъка.

Аха!-моментите се характеризират с хиперактивация в (а) nucleus accumbens, за което е доказано, че участва в чувството на облекчение, лекота и радост, (б) VTA, което е свързано с кодиране на сигурност за решение, (в) задния хипокампус, отговорен за реорганизацията на паметта след прозрение, и (d) aSTS / STG, свързани с грубия семантичен код.

[…]

Тъй като тези структури са част от допаминергичния път, свързани с армировка, ние предлагаме Аха!-момента като специална форма на бързо извличане, комбинация и процес на кодиране.

По принцип, този “Aха!”- момент, когато решаваш пъзел (дори и неправилно) е изключително приятен и също може да помогне за кодирането на това, което научаваме по нов начин.

Той помага и да се засили желанието за търсене и решаване на нови пъзели.

С други думи, решаването на пъзели е изключително възнаграждаващо от биохимична гледна точка и мислите, които получаваме от тях, са специални за нас.

3. Леймстрийм медия

Друга изключително важна “причина” за пропагандистите да накарат хората да “направят изследването” е да внушат естествено недоверие към обществото и компетентността на другите.

Няма нужда QAnon да прави изследването, защото е факт, че то вече е направено, и е направено от хиляди обучени професионалисти. ФБР, ЦРУ и безброй организации с нестопанска цел, ангажирани с  решаването на проблемите с трафика и злоупотребите, вече работят по тези въпроси от десетилетия. Ако анонимните наистина искат да направят изследването, те трябва да получат лицензи за социална работа, психология, наказателно правосъдие, или наистина всичко, което всъщност може да се счита за изследвания.

Направи собствено изследване означава: “Не се доверявай на други хора. Не се доверявай на институциите. Чуй ме.

Конспирацията винаги има една и съща логика. Причината, поради която никой не знае за конспирацията е заради самата конспирация. Не защото не съществува.

След това на инициативните средства се дават инструменти, за да стигнат до “собствените си заключения”, които по всякакъв начин са по-завладяващи, интересни и решават повече проблеми, отколкото традиционните заключения. Защото са грешни и измислени.

4: Общност

Решаването на пъзели заедно е чудесен начин да се формира общност и да се присъединиш към общност. ARG са известни с това. Всеки има нещо, върху което да се фокусира, да сподели общ интерес и да направи нещо. Загадките често са просто начин за събиране заедно. Ако Q подхвърли някои улики, тогава имаш нещо да правиш и имаш хора, с които да го правиш. Това е връзката. По същата причина пъзелите се използват в корпоративните упражнения за тиймбилдинг и парти игри.

Особено, ако тези хора са там с намерението да ви накарат да се чувствате и да мислите нещо конкретно. Да се сприятелим и да те накарам да се чувстваш специален. Да работим заедно върху нещо е чудесен начин това да се случи.

Пример за игра:

Няколко Q-капки намекват, че управляващата класа на окултистите има мандат да си казват кои са те чрез символизъм. Дори и да е така.

Това е начин за създаване на богат набор от случайни данни, които могат да бъдат свързани заедно по групи, за да подкрепят основната теория. Това е просто, завладяващо и има много прецеденти на същата идея. Всеки “знае”, че има символи, свързани с магия, окултизъм и затворени общества. Като компаса на масона и пентаграма. Една от групите, които обичат да използват символи, за да предупредят другите, че са членове, е всъщност QAnon, така че практиката е позната. #wwg1wga

Това е символът на Илюминатите “едно око”, – окото на провидението.

Ето няколко “капки” в подобна вена.

Нуждата им от символизъм ще бъде тяхното падение.

Следвайте Бухал & Y по целия свят.

Идентифицирайте и избройте.

Те не го крият.

Не се страхуват от вас.

Вие за тях сте овце.

Вие сте хранилки.

Кръстник III.

Q

Ето още един пример:

Идентифицирайте символиката (бухал/ Y).

Кои изпълнители/знаменитости подкрепиха HRC по време на изборите?

Кой се представи по време на митингите?

Какви бижута и/или татуировки показа?

Какви други събития се случват заедно?

Какво представлява HRC за тях?

Кои знаменитости имат бухал/ Y символи на главата?

Кои политици имат бухал/ Y символи на главата?

Кои силни хора имат бухал / Y символи на главата?

Кои мощни групи имат бухал / Y символи на главата?

Защо те са носени/показани открито?

Нуждата им от символизъм ще бъде тяхното падение.

Всяка троха е креативна писмена подсказка. Конспирацията свързва точките.

Тя дава на играчите изпълнима задача, по която всички могат да си сътрудничат.

Това истинско ли е? Знаменитости от Холивуд и политически фигури наистина правят окултни знаци като бухали и игрек? “Следователите” се обръщат към Google, за да разберат. Ето с какво се връщат.

QAnon е изкопал и намерил стотици образи. Може би не си ги видял преди, но сега не можеш да спреш да ги виждаш.

Това не е първият или последният символизъм. Някакъв QAnon, някой преди да се срещнеш с Q. Със сигурност не е трудно да се намерят, след като започне “проучване”.

Символът “666”

Тук е символът на Илюминатите “едно око”, “окото на провидението”, като този на пирамидата.

Сега, както в традиционните ARG, участниците могат да гледат на света малко по-различно. Те могат да отидат на мониторите, да гледат видео, да задават въпроси. Те могат да представят свои собствени “изследвания” и да получат похвала, насърчение на коментари и да се сприятеляват. Не е нужно да вярват на всичко, но сега, когато видят нов музикален клип, може би започват да забелязват колко много странни неща има в него? Възможно ли е да не са просто пълнежи, а да имат истинско значение?

От измислица към реалност

Участникът се забавлява и “решава” гатанки, втурва се, подсилен от допамина и чувството, че е въвлечен в нещо, което никой друг не знае. Те вече са част от една разрастваща се, активна и приятелска общност. Всичко, което виждат и чуват, създава още по-голямо съмнение за хората и нещата, в които вече се съмняват. Всяка нова теория е лесна за разбиране, завладяваща и достигнала до способността им да разсъждават. Сега да се съмняват в някои идеи значи да се съмняват в себе си, в способността да виждат истината, в общността и може би всвета около тях. Играта бързо създава алтернативен POV, който е изключително удовлетворяващ психологически и изглежда подкрепен от всички страни като истина. Знаменитости, сенатори и дори президентът подкрепят това.

Отраженията в Q са едностранни и са предназначени да хвърлят съмнения, а не да предлагат доказателства. Веднъж хвърленото съмнение после е невероятно трудно да се разсее.

Трудно е да докажеш, че нещо не съществува. Не можеш да докажеш, че няма извънземни, например. Извънземните може да съществуват, но вие никога не можете да докажете обратното. Не можеш да докажеш, че и някой не членува в секта. Няма значение кой какво  казва. Съмнението не може да бъде разсеяно лесно. То може обаче да се отглежда лесно.

Всяка зловеща картина на знаменитост, в която изобразява дяволски рога или е облечена в кървава дреха.

Представете си участниците, които гледат през стотици образи на хора с недоверие как действат напълно като в култ.

Рок звездите винаги се опитват да шокират хората. Те постоянно правят рога с ръцете си. Техните видеоклипове са загадъчни с черепите на биволи, странни татуировки и умишлени окултни препратки.

“Не знам дали вярвам, но е странно, нали? Изглежда сякаш са в секта. Не нося глава на коза! Защо някой би го направил? Може ли някои от тях да са богати? Чувал съм толкова много за Ротшилдови…”

Тогава идеята мултиплицира сила в хиляди сайтове, YouTube видеоклипове, реклами, коментари, инфлуенсъри в Instagram, туитове и т.н. Тя е навсякъде и всяко място, където отидете (във вашия балон), продължава да ви казва, че е вярно. Дори местата, на които напускате балона си, ви казват, че това е вярно (защото така работят рекламите).

В предишни конспиративни теории се носят слухове, че Бионсе била глава на Илюминатите.

Хората могат да изкопаят всички статии за Бионсе с главата на Илюминатите, заедно с Джей-Зи, мигащ знака на Илюминатите. И тогава научаваш, че Джей-Зи всъщност се интересува от Илюминатите и е симулирал знака от 6 години.

Не може да е истина, нали?

И тогава са тъжните факти. Има насилници в Холивуд. Богати, странни, холивудски евреи също. Харви Уайнстийн. Епщайн. Защо не и Ротшилд? Можеш ли да изкараш образа от главата си на този зловещ стар богаташ и жена му с дяволската глава?

Съмнението расте всеки ден.

Докато не спре да бъде съмнение.

Докато не си “напълно сигурен”.

Разбира се, Q знае, че тези изображения на Ротшилд са там и знае, че те са извън контекста (сюрреалистична костюмна топка). Същото е и с изобилието на окултни изображения в съвременните музикални клипове. Те ви водят към несвързана информация, която отговаря на техния наратив. Съвпада с историята.

Ами тези снимки?

Дали QAnon разследва участието на Тръмп с Епщайн? Със Сатаната?

Може би, но каквото и обяснение да е необходимо, е просто още една Q-капка. “Защо лекарите винаги са около болните? Защо полицията винаги е около престъпници? Кой е най-ефективният тип полиция? Как най-добре да хванете престъпник? Какво са шпионите? Всички агенции казват ли на престъпниците кои са? Как MSM се възползва от това да се изобрази Тръмп по този начин?”

Всичко в Q изглежда интересно и дори Q да греши за някои неща, е по-близо до начина, по който хората всъщност се чувстват.

Маркетингът и пиарът са интензивни. Инфлуенсърите постват там всеки ден. Хората лайкват, те харесват Q. Q гарантира. Това не се случва в тъмните ъгли на интернет, а във Facebook, TikTok, Instagram и YouTube. Хората не трябва да вярват на всичко, просто трябва да се съмняват малко.

Това е заешка дупка с бодли, посоката е една.

Да им се надсмиват или да ги обиждат, просто ги кара до познати нива, където те получават повече увереност и похвала. Това ги очарова.

Всичко е QAnon

Сега, когато хората са индоктринирани в QAnon, те могат да продължат играта за себе си с много малко знаци. Играта е навсякъде.

Само един манипулатор трябва да се откаже от теорията на конспирацията в интернет и в рамките на седмици Q тръгва с него. Заешките дупки са навсякъде.

Тази статия показва хаштаг карти как Q напълно изпреварва теорията за конспирация на Wayfair. Всичко сега е в играта. Всяко странно съвпадение е пъзел, който трябва да бъде решен. Сега има общност, която да се размножава и да усилва всеки сигнал, докато привлича нови членове.

QAnon е нетърпелив да се включи във всичко! Това е място за събиране. Местен пъб за конспиративни теории. Това също е чудесен начин да се индоктринират хора или да им се даде “червено хапче”.

QAnon е умножена сила. Армия, отчаяна за решаване на ”пъзели” с ясен фокус и широко пристрастяване към общността на конспирацията. Анти-Covid, Анти-Vaccine, 5G и кой знае още какво друго?

В момента QAnon отвлича хаштага #savethechildren за себе си. Хората излизат да спасяват децата и може би невинно питат защо някои от знаците казват #thestormiscoming или #wwg1wag

Все по-трудно е да се отдели Q от тези, които се притесняват за измами на гласоподаватели при вота по пощата, или от Бил Гейтс. Това е самозаключване в нещо.

Индоктринация

Индоктринацията очевидно не е механична игра.

Има “заразяване”, но и активно обучение и набиране. Целта на рекламата е да бъде толкова забавна, полезна или вдъхновяваща, че хората да предават информацията на приятелите си. Стремежът е игрите да бъдат толкова ангажиращи, че хората да искат да играят и да правят това с приятелите си.

До известна степен се случва да е налице вирусно качество на Q, но има и нещо друго в допълнение, което е силно тревожно. Q учи QAnons-ерите как да пишат.

Q дава инструкции и за двете точки към теориите на QAnon, но също така крие от другите, че това е QAnon, докато те са били индоктринирани. Това е репликацията на заешки дупки и галета.

На таблата за публикуване, където QAnon избуява, са списъците с мемета и инструкции за това как и къде да ги публикувате, както и покани за създаване и събиране. Има списъци с технически ресурси за това как да се проследяват хората чрез техния отпечатък в социалните медии, как да се хакне информация, за да се разкрият местата за постване, и да се използва широк асортимент от инструменти, предназначени да събират “информация”.

Q също дава конкретни инструкции как да подхвърлим “червено хапче” на приятели и семейство. Как да накараме хората да му задават въпроси. Как да разпространявате заешки дупки, да накарате хората да му задават въпроси, да започнат пътеки за трохи и да разпространяват идеи за Q, без да се свързват директно с Q.

Това е много “култово”. Това е много ясен знак за опасност.

Там има много добри статии за този феномен, включително как Q се разпространява.

Не е органично

“Вероятно е някой, който е публикувал няколко неща във 4Chan и просто излита!” или “Това нещо дойде от нищото! Вирусът е изчезнал!” Хората мислят, че QAnon е вирусен и органичен, защото това е намерението на QAnon. Това е част от собствената му история и пропаганда.

Като създател на ARG ще кажа, че това е трудно да се произвежда, поддържа и да предизвиква постоянен интерес. QAnon работи отново по различен начин от обикновения ARG.

Обикновено, ако инди ARG или интерактивна история неочаквано пипне вирус, създателите започват да се борят. Те имат по-малко средства, за да харчат за повече хора, повече взаимодействия, и история, която се консумира по-бързо и по-бързо. Те нямат повече време/пари/персонал и, в крайна сметка, те трябва да го опаковат. Дори търговски базираните на ARG игри са изтощителни за изпълнение. Това е спринт от първия пост и без значение колко е кратък, се чувства като маратон. (Добре, моя го направих, сигурен съм, че там има по-добри продуценти)

Това нещо отива в обратната посока. Колкото повече хора се присъединят към него, толкова повече пари отиват в него. Толкова повече усилия, толкова повече пиар и толкова повече съдържание.

Колкото повече хора се опитват да го затворят (Google, FB, Reddit, Instagram, доставчици на услуги, TikTok и др.), толкова повече Q-последователите се удвояват, като получават все по-голямо одобрение от топ-политиците в света.

Тук има пари, но не обикновени. Това не е огромна сума пари, но е система, от която Facebook каза, че е отстранен:
” 790 групи, 100 страници и 1500 реклами с връзки към QAnon. Той също така е блокирал над 300 хаштага във Facebook и Instagram, и е ограничил 1950 групи и 440 страници във Facebook, и над 10 000 акаунта в Instagram”.

Границата

Същата седмица Фейсбук направи това, президентът Тръмп се изправи пред камерата по време на прессъобщение и ги подкрепи. Той ги нарече нарастващо, популярно движение и каза, че ги оценява. Когато го попитахме дали вярва в основната предпоставка, че “тайно спасява света от този сатанински култ към педофили и канибали”, той отговори с “Предполагате, че това е нещо лошо ли? Ако мога да спася света от проблеми, готов съм да го направя, ще се оставя да се изложа. И ние всъщност спасяваме света от радикална лява философия, която ще унищожи тази страна”.

Това не е самотник в интернет, който започна да пропада с няколко публикации и изведнъж пипна вируса. Запознах се с тези хора. Аз съм бил в тези проекти. Не става така.

Това е медийна кампания. Това е координирана пропагандна кампания.

800 групи? ARG с одобрението на президента? ARG с физически демонстрации, организирани в множество страни и над 200 физически локации. Те не са “органични”.

Има дори и пълнометражен филм, платен “с джобни”, който се предоставя БЕЗПЛАТНО, за да се разпространи думата. Стотици публикации за продажбата на Amazon. Това е много работа. Не така работят игрите. Това не е начинът, по който работи нещо или медийните/рекламните/пропагандни кампании.

QAnon се нуждае от този вид на насищане на медиите, защото това не е естествено движение. Хората трябва да са заобиколени от него от всички страни. Трябва да изглежда популярно, дори когато не е. Трябва да изглежда, че всички говорят за това. Те трябва да го видят в YouTube, TikTok, във вестниците, в новините и да го чуят от приятелите си. Всичко това е част от това да го почувстваш “истинско”.

Това не е игра (This Is Not A Game – TINAG)

TINAG е акроним от “това не е игра” и често се свързва с метода на игри като ARG. Тези игри имат качеството на театър, което може да бъде разсейващо, ако се нарушава. Подобно е на начина, по който, ако на един актьор му липсва реквизит, те просто ще се опитат да се търкалят с него, защото спирането на играта и излизането на нов фалшив меч ще съсипе потапянето. Ти трябва да си в света на пиесата, не в реалния свят. Можеш да кажеш лесно същото и за повечето фантазии.

Но всеки, който играе тези игри, както всеки, който гледа филм или използва VR, знае, че не е реално, дори ако е много потопен в него.

Това е забавното. Да, игри като AI (Звярът) и Ilovebees на ARG се преструват, че са “истински”, но те са били и игри, отнесени в бъдещето и не могат да бъдат объркани с реалността. Да знаеш какво е “по време на игра” е огромен приоритет за игровите дизайнери и играчите така, както и без значение колко е реалистична играта. Най-малкото, ако хората не знаят дали са в игра или не, резултатът трябва да бъде безвреден.

Хората се обаждат на полицията, ако смятат, че има престъпление, така че играчите трябва да знаят, че играят игра, или нещо друго.

Разбира се, отново това е обратното на заявената цел на QAnon. TINAG е буквален.

QAnon иска да разкрие истинската история. Затова хората се обаждат в полицията, държавните си представителства и прегряват трафика на горещите линии. Решаването на труден пъзел в една игра е огромна треска, но в Q това е още по-силно, защото е реално. Пишат за теб във всяко списание. Ти си по новините. Участниците не са решили игра, те са решили реалността! Но как се развива чувството, че фалшивите връзки, които правят участниците в Q, са реални?

Всъщност не е толкова странно. Всъщност разликата между апофения и наука е само в научния процес и разчитането на доказателства. Хората правят връзката, преди да знаят за факта дали е реален или не. Може би е апофения, може би не. Това е хипотеза. ТОГАВА ЩЕ ГО ТЕСТВАШ. Фактите определят изхода и след това, независимо дали се чувствате добре или не, вие ги приемате. Дори учените може да не искат да се отдадат на една добра теория, която просто не им се отдава. Чувството за правилност е свръхмощно. Ето защо хората трябва да имат партньорски проверки. Колегите трябва да могат да възпроизвеждат резултатите. Решенията трябва да бъдат тествани и фактите да бъдат впрегнати.

В Q доказателството е повече апофения! Друга стрелка в мръсотията в един безкраен цикъл обратно към централната пропаганда. Трябва да бъде така, защото там няма истина. Отговорът е каквото се чувства най-добре, има най-много смисъл и помага на историята. Всяка истина е просто гориво за пропагандата и укрепва заключенията на апофенията и на централното послание.

Сякаш наистина се случва. Изглежда особено, когато се радвате на плясване по гърба от курирана фалшива “общност” и ви казват, че сте герой за всеки радикален скок в празнотата, който правите. Ако започнете да губите вяра или интерес, можете да обърнете Фокс Нюз и да има сенатори, общественици, и дори президентът на САЩ, който ви насърчава по име в усилията си да произведе достоверно и интригуващ разказ от произволни парчета от данни около вас. Точно както каза и разказвачът

Всъщност тук “алтернативната реалност” е много подходяща.

QAnon е опит да се създаде нова реалност, в която може да се действа, да се живее в “като-ако” и да манипулира, но не съответства на истинската реалност. Защото, ако могат да направят това, те могат да направят всичко, което искат и да обвиняват резултатите от всеки измислен заговор, който изберат. Едно пипало на многостранна атака на boogaloo bros, QAnons, Anti-maskers, Fake News, Alex Jones и др. Пръснати на различни места програми с едно и също съобщение и еднакъв край на играта. Да се съмняваш в реалността. Да създадеш мъглата на войната без войната. Да създадеш колективно споделена реалност, която те пряко контролират.

Колко лесно е да живееш в измислен свят?

Много лесно. Любов, цивилизация, чест, добро/зло, религия, пари и т.н. Какво е реално и какво е измислица, която сме създали и се съгласили да живеем, сякаш съществува? Може би не вярваш, че религията ти е измислица, но какво ще стане с другите? Всички ли са еднакво реални?

Да можем да споделяме и да вярваме в нашите измислици, като действаме според тях, сякаш са истински, може дори да бъде едно от нашите еволюционни предимства.

Веднъж приемеш ли, че принципите на QAnon са реални или най- реалните, то е също толкова вероятно да се превърне в религия, култ, политическо движение или нещо друго. Но определено не игра!

Звучи ли прекалено?

Не съм сигурен колко е разликата между това, което вярващите в QAnon чувстват сега и какво чувстват хората, които принадлежат към религията. Вече е налице меката същина на религията.

“Аз съм QAnon /католик/евреин и ми харесва общността, и ми харесват дейностите, но не съм сигурен, че наистина вярвам, че ВСИЧКО е буквално. Съгласен съм с основните идеи”.
Но честно казано, може да е апофения, която пробвам.
Нека да приключим с думите на QAnon за това как да се индоктринират нови членове.
Колко хора не са наясно за “истината”, което се дължи на задушаването?
Как трябва да се разбере, че хората са наясно с алтернативната реалност?
Какво представляват трохите (мисля, че H-wood/DC)
Дефинирайте “доведете” (в играта)?
Какво се случва напоследък?
Сцената трябва да бъде построена.
Трохите са лесни за преглъщане.-
[…]
Q

от Рийд Берковиц, дизайнер на игри, Medium

Превод Биволъ. Заглавието е на редакцията

***

Ако намирате, че статията е интересна и полезна, можете да ни подкрепите, за да продължим да правим независима разследваща журналистика. If you find the article interesting and useful, you can support us to continue to do independent investigative journalism.

Включете се с Данъкъ Биволъ! Support Bivol

При възможност, станете наш редовен спомоществовател с опцията Месечен Данъкъ. Това ни помага да предвиждаме бъдещи разходи и да планираме дейността си за месеци напред.

Избрахте да дарите 10.00€ Месечно

Възможности за плащане
Информация за Вас

Информация за банковата карта
Плащането е защитено със SSL криптиране

Обща сума: 10.00€ Месечно

Извършвайки плащане Вие се съгласявате с Общите условия, които предварително сте прочели тук.

Please, read our Terms and conditions here.

Биволъ не записва и не съхранява номера на Вашата банкова карта. Плащанията се обработват през системата Stripe. Даренията за Биволъ с банкови карти се управляват от френската неправителствена организация Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

Bivol is not recording the number of your bank card. The card payments go through Stripe. Card donations for Bivol are managed by the French NGO Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

Възможности за плащане
Информация за Вас

Информация за банковата карта
Плащането е защитено със SSL криптиране

Обща сума: 5.00€

Извършвайки плащане Вие се съгласявате с Общите условия, които предварително сте прочели тук.

Please, read our Terms and conditions here.

Биволъ не записва и не съхранява номера на Вашата банкова карта. Плащанията се обработват през системата Stripe. Даренията за Биволъ с банкови карти се управляват от френската неправителствена организация Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

Bivol is not recording the number of your bank card. The card payments go through Stripe. Card donations for Bivol are managed by the French NGO Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

лв.
 
The current exchange rate is 1.00 EUR equals 2,00 BGN.
Възможности за плащане
Информация за Вас

Внимание: с този метод сумата ще е в лева, а не в евро. Можете да изпратите "Данъкъ Биволъ" електронно през Epay.bg или с банков превод. От територията на България можете също да изпратите пари в брой през EasyPay, или да направите превод през банкомат, поддържащ услугата B-Pay.    

Обща сума: 10,00 лв.

Извършвайки плащане Вие се съгласявате с Общите условия, които предварително сте прочели тук.

Биволъ не записва и не съхранява номера на Вашата банкова карта. Плащанията се обработват през системата Stripe. Даренията за Биволъ с банкови карти се управляват от френската неправителствена организация Data for Reporters Journalists and Investigations - DRJI.

SMS код BIVOL

За да подкрепите с малка сума нашите разследвания и автори, можете да изпратите SMS на кратък номер. Ще получите с обратен SMS линк към нашия архив.

  • Изпрати 1,2 лв. на номер 1851 с код BIVOL и получи достъп до Архивите на Биволъ
  • Изпрати 2,4 лв. на номер 1092 с код BIVOL и получи достъп до Архивите на Биволъ
  • Изпрати 4,8 лв. на номер 1094 с код BIVOL и получи достъп до Архивите на Биволъ
  • Изпрати 12 лв. с два смс-а на номер 1096 с код BIVOL и получи достъп до Архивите на Биволъ

Сумите са с включен ДДС. Моля, имайте предвид, че това е най-неефективният начин да подпомогнете Биволъ, тъй като комисионната на мобилните оператори достига 60%. Ако имате възможност, използвайте някой от другите методи на плащане.

Криптовалути

За да ни изпратите биткойни сканирайте QR кода или използвайте един от двата адреса: Standard: 1EY3iwkPXiby6XFsyCcVPGZPYCGPbPeVcb

Segwit: bc1ql28g7qnvdmenrzhhc7rtk0zk67gg4wd9x9jmmc

Вижте също / Read Also