Capture_2013-11-19_a_10.32.23

Част от договора между Европейския парламент и Актив Груп на Моника Йосифова получен от Биволъ на базата на Регламент 1049/2001

Примерът на БСП и нейните интернет тролове, прокарващи „партизански“ партийната линия във форумите и социалните мрежи е копиран почти едно към едно от Европейския парламент. Това се разбира от кореспонденция на британския Телеграф от Брюксел, публикувана през февруари 2013.

Кореспондентът на британската медия Брюно Уотърфилд цитира конфиденциален документ озаглавен „политически насоки за институционална информация и комуникационна кампания“.

В него са заложени разходи за светкавична „пропагандна“ кампания преди европейските избори през лятото на 2014. Близо 2 милиона евро са отделени за анализ и намеса в онлайн дискусии в реално време, като специално обучени служители трябва да имат капацитет „да се присъединяват и да влияят на разговорите, предоставяйки например факти и аргументи за разрушаване на митове“.

Обучението на троловете по тази програма е започнало през февруари-март 2013 г., твърди Телеграф.

Този подход не е бил приет радушно от всички. Британският депутат Пол Нътал отбелязва, че „харченето на пари за европейски служители, за да се правят на туитър тролове в работно време е излишен разход и наистина е смешно“.

Моника, „опорните точки“ и европропагандата

Пропагандната стратегия на Европарламента чрез включване на интернет тролове и формулиране на „опорни точки“ не може да се нарече новаторска и оригинална. Изтекла вътрешна кореспондениция на БСП в Balkanleaks показа, че подобни отряди от тролове, въоръжени с „факти и аргументи за разрушаване на митове“ са организирани от БСП за парламентарните избори през 2013 г., но са действали и по-рано: на местните избори и изборите за президент през 2011 г.

Ключов играч в партийната пропаганда на БСП е специалиста по пиар Моника Йосифова. Тя се явява автор на политически документи на БСП (опорни точки) и е работила активно за изкривяване на публичността чрез уговаряне на нагласени медийни участия – показват други документи от БСП-лийкс от 2009 г.

През 2013 г. Моника Йосифова, вече като съпруга на шефа на ПЕС Сергей Станишев, реализира тези си умения на европейско ниво и с европейско финансиране. Фирмата Актив Груп, която е собственост на съпругата на шефа на ПЕС Сергей Станишев – Моника Йософова е получила 60 000 евро по същата програма на Европарламента за пропагандиране на евроизборите, разкри по-рано проучване на Биволъ. 29 679,93 евро  от тази сума са били разплатени през май 2013 г. – показват документите получени от Европарламента след запитване за информация.

До момента по този проект е изработен сайта http://razberiep.eu/ на базата на безплатния софтуер WordPress и с графична визия за 60 долара. Изработена е също така страница във Facebook и е проведен конкурс за детска рисунка.

В съответствие със стратегията на Европарламента за „светкавична пропагандна кампания“, непосредствено преди евроизборите Актив Груп трябва да проведе събитие-симулация на работата на Европейския парламент – „Европейският парламент на живо“.

Европарламентът: Няма конфликт на интереси. Няма публичен интерес да знаете за разходите на Актив Груп

От Главна дирекция „Комуникации“ на Европейския парламент категорично отхвърлиха съмненията за конфликт на интереси, породени от факта, че Моника Йосифова се явява съпруга на шефа на Партията на Европейските Социалисти Сергей Станишев. Партия, която също се готви да участва в пропагандираните евроизбори.

Европарламентът отхвърли и запитването на базата на Регламент 1049/2001 да бъдат обнародвани финансовите анекси към договора с Актив груп, за да се види за какво ще бъдат похарчени останалите пари.

В писмо получено в редакцията на Биволъ точно преди празниците се твърди, че „липсва надделяващ обществен интерес“, за да бъде публикувана тази информация, която „може да засегне търговската тайна“ на Актив Груп.

Биволъ ще обжалва това решение на Европарламента с новите данни от БСП-лийкс, според които Моника Йосифова се явява автор на политически документи на БСП (опорни точки) и е работила активно за изкривяване на публичността чрез уговаряне на нагласени медийни участия.

Факт е, че в момента тези нейни съмнителни умения могат да се реализират със средства на европейския данъкоплатец, защо не и чрез тролене в интернет, щом самата стратегия на европропагандата го предвижда, както показва публикацията в Телеграф.

 

Телеграф

От Брюно Уотърфилд, кореспондент в Брюксел

3 февруари, 2013 г.

ЕС ще създаде „трол патрули“ за изборите за европейски парламент за да се справи с нарастващия евроскептицизъм

Европейският парламент ще похарчи близо 2 милиона паунда за мониторинг и тралиране на евроскептичните дискусии в интернет чрез „тролове“, които ще водят дебати по време на подготовката и на самите евро избори през следващата година на фона на страховете, че враждебността към ЕС се разраства.

Телеграф се запозна с поверителни предложения за разходи и вътрешни документи, които планират безпрецедентна светкавична пропаганда преди и по време на изборите за Европейски парламент през юни 2014 година.

Ключ към новата стратегия ще бъдат „инструменти за наблюдение на общественото мнение“, за да се „установи на ранен етап дали дебатите от политическо естество сред последователи в социалните мрежи и блогове имат потенциал да привлекат интереса на медиите и на гражданите“.

Разходите за „качествен медиен анализ“ следва да бъдат увеличени с 1,700,000 паунда и докато повечето от парите могат да дойдат от съществуващите бюджети, ще трябва да се намерят допълнителни 787,000 паунда през следващата година, въпреки призивите разходите на ЕС да отразяват строгите икономии в страните членки.

„Трябва да се обърне особено внимание на страните където се наблюдава скок в евроскептицизма“, се казва в поверителен документ, по който е постигнато съгласие миналата година.

„Институционалните комуникатори на Парламента трябва да имат способността да контролират публичния разговор и настроенията на място и в реално време, за да разберат „водещите теми“ и „да са в състояние да реагират бързо, по целенасочен и подходящ начин, да се присъединяват и да влияят на разговорите, предоставяйки, например, факти и аргументи за разрушаване на митове“.

Обучението на служителите на парламента започва по-късно този месец.

Пол Нътал, заместник-председател на британската партия UKIP (Партия на независимостта), атакува предложенията, като каза, че нарушават неутралитета на гражданските институции на ЕС чрез включване на служители в „трол патрули“ и дебнене в интернет с цел нежелан и провокативен политически принос в дебати в медиите и социалните мрежи.

„Харченето на пари за европейски служители, които да се правят на туитър тролове в работно време е разточителство и наистина абсурдно“, каза той.

„Струва ми се странно, че администрацията на ЕС играе такава изрична политическа роля насочена към евроскептиците – това е код за партии като UKIP, и едва ли е неутрално“.

Поверителен документ, обсъден от официални лица миналата седмица, сякаш обръща внимание съществуващи проблеми, признавайки, че „има много тънка линия разделяща институционалната и политическата комуникация“.

Служители на парламента отказаха да коментират поверителните документи и текущите частни дискусии в рамките на администрацията на асамблеята на ЕС.

Поверителен документ, озаглавен „политически насоки за институционална информационна и комуникационна кампания“ беше договорен от административното „бюро“ на парламента през юли миналата година.

Текстът подчертава „резкия контраст“ между „нарастващите възприятия за застрашено благосъстояние, за растящи несигурност и финансова нестабилност“ и обещанията на ЕС да гарантира „свобода, сигурност и социална справедливост чрез проспериращ вътрешен пазар“.

„Сегашната икономическа и финансова криза, заедно с високите нива на безработица, особено сред младите хора, води до намаляващо доверие в европейските институции от страна на гражданите … очевидно е, че имиджът на ЕС страда“, се казва в документа.

„С цел да се преобърне представата, че „Европа е проблемът“, трябва да изпратим послание, че отговорът на съществуващите предизвикателства … е „повече Европа“ не „по-малко Европа“.

Официални лица от парламента са особено притеснени, че новите правомощия на евродепутатите по силата на Лисабонския договор не са довели до нарастващата популярност, тъй като избирателната активност при парламентарния вот непрекъснато намалява от първите преки избори преди 34 години.

„Увеличаването на властта е съпътствано от повишено влияние, отговорност и прозрачност, които следва да бъдат отразени чрез подобрена видимост, надеждност и по-добра репутация“, се казва в документа.

„Отвъд безспорния успех на европейската интеграция, общественият имидж на ЕС и на парламента са по-скоро липсващи, което е видно от постоянно намаляващите бройки в изборните секции от 1979 г. насам“.

Тази година евродепутатите трябва да увеличат разходите за собствената си реклама преди европейските избори догодина, дори в момент когато страните от ЕС са изправени пред безпрецедентен период на фискални ограничения.

Разходите включват вноска от 9,400,000 паунда за спорния нов музей на Европа и така-нареченият „Дом на европейската история“ за 82 милиона паунда, който ще отвори врати през 2015 г. за да отпразнува „историческата памет“ на ЕС и да „насърчи информираността за европейската идентичност“.

Съгласно разходните плановете парите за „семинари, симпозиуми и културни дейности“ ще набъбнат с 85 на сто, до 2.5 милиона паунда. Разходите за „аудио-визуална информация“ ще се увеличат с 36 на сто, или 4.3 милиона паунда.

Ще има 15 на сто увеличение на финансирането на политическите партии на ЕС, като например Европейската народна партия (ЕНП), а разходите на парламента за високо-технологичния посетител, центърът „Парламентариум“, ще се увеличат с девет на сто.

This post is also available in: English