Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” настоява за пълна прозрачност, участие на граждански наблюдатели със специализирани познания в техническото разследване и публикуване на всички документи и протоколи от техническото разследване на Специализираното звено за разследване на тежки произшествия в транспорта, след приключване на следствието. Според асоциацията, граждански наблюдатели трябва да има и в звеното на БДЖ, отговарящо за безопасността.

Независимият железопътен експерт и координатор на асоциацията инж. Варужан Апелян каза също, че според референтният документ на НК ЖИ, участъкът Михайлово-Стара Загора е оборудван със система за Автоматична Локомотивна Сигнализация (АЛС) JZG 707. Според него, официално и нормативно включването и ползването на АЛС е задължително, когато е наличен. Целта на АЛС е за да не допуска ситуации на преминаване на сигнали със скорост различна от предписаната. На червено влакът трябва автоматично да спре. „Нашият АЛС съществува само на теория – от години, никой не контролира дали работи и дали се ползва, а в резултат и никой не се оплаква от него, значи проблем няма… докато машинисти не влезнаха с 98 км/ч. в отклонение на стрелка за 50 км/ч с радиус 300м . Публична тайна е, че в Пловдив дори на някои локомотиви е демонтирано АЛС оборудването, което от своя страна е някаква местна самоинициатива, на която никой от органите по безопасността не реагира. Ако АЛС беше включена – този инцидент нямаше да се случи”.

Подкрепете кампанията #DMSЯневагейт за популяризиране на Яневагейт във Facebook

Ако цените нашата работа подкрепете сайта "Биволъ" с дарение (банков превод, в брой - през Cashterminal, ePay.bg - EasyPay, PayPal, биткойни), абонамент или покупка на наш рекламен продукт:

Print Friendly